Aberystwyth - Reisverslag uit Aberystwyth, Verenigd Koninkrijk van Sandra Appelman - WaarBenJij.nu Aberystwyth - Reisverslag uit Aberystwyth, Verenigd Koninkrijk van Sandra Appelman - WaarBenJij.nu

Aberystwyth

Blijf op de hoogte en volg Sandra

17 Juli 2017 | Verenigd Koninkrijk, Aberystwyth

Sinds zaterdag zijn we in Aberystwyth. Hier kwamen de echt rijke Engelse vroeger frisse zeelucht inademen! Met als gevolg een grote promenade aan zee met Victoriaanse huizen er langs, sommige met wel 6 verdiepingen!
Gisterochtend hadden we regen, dus gingen we een binnenactiviteit doen: we bezochten een oude hoeve. Tegen de middag klaarde het op en omdat er ook een mooi natuurgebied bij deze hoeve lag, gingen we nog even een stukje wandelen, de makkelijke wandeling. Vanaf hier had ik het gevoel dat we in een Fokke en Sukke verhaal belanden. Na een tijdje steil, glibberend omhoog te hebben geklommen, toch maar eens op de kaart gekeken. Bleek dat we ergens een afslag hadden gemist! Naar beneden was geen optie (want glibberig en steil), dus maar verder geklommen. Door een weiland, langs boerderijen, niet door een hek, maar over een hek klimmend, langs de oever van een riviertje. Na 5 kwartier hadden we 2 km gewandeld. En dan te bedenken dat ik dit allemaal in een jurk en witte schoenen moest doen en Mark in zijn net schone broek (moet hij nog drie dagen meedoen want anders te kort kleding) en gympies! Maar we hebben het wel gehaald en hebben een goed verhaal te vertellen!
Vandaag mooi weer en met een stoomtrein naar Devil's bride gereden. Devil's bridge is een prachtige waterval waarlangs ze een wandelpad hebben aangelegd. Het eerste deel is fijn naar beneden. Maar jullie raden het al: daarna moet je omhoog! Omhoog en omlaag waren in totaal 679 treden. Jullie snappen wel dat ik na deze vakantie net zulke afgetrainde kuiten heb als Bauke Mollema!!

• 18 Juli 2017 - 07:34

Yvonne:

Hahaha join the club ;-) Sportief bezig!

• 19 Juli 2017 - 13:11

Mam:

tja, als je iets moois wilt zien......

• 19 Juli 2017 - 15:02

Pap:

Volgens mij kunnen wij jou straks niet meer bij houden tijdens onze wandelingen.

• 22 Juli 2017 - 08:00

Rita:

Hahahaaa, zou zo een verhaal van ons kunnen zijn. Moesten jullie er achteraf niet ontzettend om lachen???