Philadelphia - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Sandra Appelman - WaarBenJij.nu Philadelphia - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Sandra Appelman - WaarBenJij.nu

Philadelphia

Blijf op de hoogte en volg Sandra

27 Augustus 2012 | Verenigde Staten, New York

Zaterdagmorgen onze koffer ingepakt en afscheid genomen van ons supermooie hotel in New York.

Eerst nig even naar de Radio City Hall voor een rondleiding. Ach, hadden we dat nu maar eerder gedaan, dan hadden we zeker geprobeerd om kaartjes voor de huidige show (cirque du soleil) te bemachtigen. Radio City Hall is een theater in de stijl van Tuchinsky, hoge plafonds, mooi tapijt en een prachtige zaal. Erg beroemd schijnen de kerstvoorstellingen te zijn met de Rockettes.

Met de taxi naar het busstation (80 verschillende buslijnen), om de greyhoundbus naar Philadelphia te nemen. Omdat een kaartje erg goedkoop is, zo'n 12 euro, reizen er allerlei soorten mensen met deze bus: studenten, maar toch vooral veel donker gekleurde mensen, weinig blondjes zoals Mark en ik in elk geval!
Na ruim 2 uur waren we er al en konden ook ons hotel erg goed en snel vinden.

Philadelphia is de stad waar de onafhankelijkheidsverklaring in 17 nog wat werd ondertekend, dus een historisch belangrijke stad. Je ziet dat ook aan de gebouwen, die erg mooi, Europees aandoen. Weinig wolkenkrabbers. In tegenstelling tot Boston is Philadelphia wel een beetje verlopen. In Boston zag je ook wel zwervers, maar hier wordt je om de haveklap aangesproken door zwervers of je geld wilt geven, verder zie je ook veel lege winkelruimtes.

Vandaag een wandeling gemaakt door Philly evenals de hop on hop off bustour, de liberty bell gezien (Amerikanen staan in de rij om op de fot ermee te gaa, uiteraard Mark ook!), de ruimte waarin de onafhankelijkheidsverklaring werd getekend gezien, de Rocky steps beklommen ( mannen schijnen precies te weten wat hiermee bedoelt wordt) en een Philly cheese steak gegeten (bleehhh!).

Nu moe en voldaan uitrusten op bed!

• 27 Augustus 2012 - 07:46

Johan:

Lijkt me wel een mooie ervaring om te reizen met de Greyhoudbus. Mooi om de roots te zien van het huidige Amerika. Veel plezier in Philly.

• 27 Augustus 2012 - 20:26

Pap:

Krijgen jullie nog wat mee van de dood van de maanwandelaar Armstrong daar in Amerika?
    En de verkiezingen?

• 28 Augustus 2012 - 20:15

Mam:

Wat een leuke dingen maken jullie mee.
    Ik denk dat het echt geweldig is om daar te zijn en van alles mee te maken.
    Veel plezier.