Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van Sandra Appelman - WaarBenJij.nu Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van Sandra Appelman - WaarBenJij.nu

Beijing

Door: sandraenmark

Blijf op de hoogte en volg Sandra

28 Juli 2010 | China, Beijing

Hallo allemaal!

Vandaag hebben wij de Grote Muur beklommen!

Maar laat ik bij het begin beginnen.

De vliegreis ging prima. Het blijft vervelend om de nacht door te brengen in een vliegtuig, want echt lekker slapen doe je niet, maar verder alles ok. Geen neigingen om de nooduitgang te openen, geen heftige turbulentie en geen vertraging.

Alleen: in het hotel kwam Mark erachter dat hij de verkeerde rugtas van de bagageband had gepakt! Precies dezelfde tas, alleen met het kaartje van een andere Nederlandse man eraan. Toch wel even paniek, want hoe nu verder!
Het bleek dat de man van de tas ook in ons hotel verbleef, dus deze man had zijn tas gauw terug.
Maar waar was Mark zijn tas? Wij naar het vliegveld terug en na veel praten en uitleggen, bleek dat ze net de tas van Mark naar ons hotel hadden gestuurd. Op het moment dat wij weer terug kwamen in het hotel, kwam ook Mark zijn tas aan.
Gelukkig hoor, anders hadden we alles nieuw moeten kopen en dat is zo'n gedoe.

Op dit moment is het erg, erg warm in Beijing en vooral een hoge luchtvochtigheid. Het is wel 35 of meer graden, dus iedereen loopt als een gek te zweten, Chinezen ook.
Toch in deze hitte gister de Verboden Stad gaan bezoeken.
Een plaatselijke gids heeft ons ruim 1,5 uur rondgeleid. Erg leuk, indrukwekkend en groot. Verbazendwekkend veel Chinezen waren er ook. Volgens iemand in onze groep komt dat omdat Chinezen pas sinds 1995 buiten hun woonplaats mogen reizen en er zijn dus veel Chinezen die hun eigen land nog moeten ontdekken.

Vandaag heel vroeg (vertrel 6 uur!)naar de Chineze muur geweest. Het was nog lekker rustig en de warmte was nog te doen. Wel met een kabelbaan naar boven gegaan, want je moet het niet overdrijven!
Erg indrukwekkend en mooi.

Morgen een reisdag naar Pingyao, wat sinds kort op de Unesco wereldergoedlijst staat.

Groeten Sandra en Mark