Kloosters - Reisverslag uit Lhasa, China van Sandra Appelman - WaarBenJij.nu Kloosters - Reisverslag uit Lhasa, China van Sandra Appelman - WaarBenJij.nu

Kloosters

Door: sandraenmark

Blijf op de hoogte en volg Sandra

08 Augustus 2010 | China, Lhasa

Na Xiahe zijn we met de bus door een prachtig berglandschap gereisd naar Ta-ersi.
In Ta-ersi staat het klooster wat is opgericht door het hoofd van de Gele orde.
Op 6 augustus zijn wij, samen met een gids, door dit klooster gelopen. Een bijzonder klooster want de huidige Panchen Lama woont daar.
Mooie gouden boedha's gezien en beelden gemaakt van Yak-boter. Deze beelden staan helemaal achter glas en wordt gekoeld omdat anders de boter smelt.
Ook nog naar boven geklommen voor een mooi uitzicht over het klooster en het plaatsje.

's Avonds naar Xining gereden waar we op de Himalayaexpress zijn gestapt. Weer een luxere slaaptrein als de vorige. Dat mocht ook wel, want we zaten 23 uur in die trein!
Heerlijk geslapen, maar zo lang in de trein zitten, word je toch wel een beetje zat! Wel een mooi landschap en we hebben de eerste bergen met sneeuw al gezien. Ook even uitgestapt op 4500 meter hoogte. Dat voel je gelijk hoor, licht in het hoofd!

Op 7 augustus zijn we om 22.00 aangekomen in Lhasa, de hoofdstad van Tibet.
We waren allemaal wat verward, want we hadden eigenlijk allemaal een authentieke stad verwacht, maar het is vreselijk modern, met grote wegen en veel winkels. Alle grote merken zijn ook hier vertegenwoordigd.

Inclusief vandaag blijven we 4 dagen in Lhasa, vooral om aan de hoogte te wennen. Lhase ligt namelijk op 3600 meter.

• 09 Augustus 2010 - 13:02

Saskia:

Wat gaat het snel. Nu al in Tibet. Moet een fantastische ervaring zijn!

Hier alles goed. Suze groeit als kool en slaapt heerlijk (overdag in ieder geval, 's nachts af en toe wat minder helaas). Groetjes.

• 09 Augustus 2010 - 15:56

Nanda:

Hoi Sannie en Mark!

Nou, wij zijn sinds vannacht (helaas) ook weer in Nederland dus even gaan zitten om jullie avonturen te lezen. Klinkt allemaal erg leuk! Wat een mooie herinneringen zullen jullie er aan over houden. Maar wat een hitte volgens mij daar... Tot snel weer, maar eerst voor jullie nog heel veel plezier komende 2 weken!

X