Naar huis! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Sandra Appelman - WaarBenJij.nu Naar huis! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Sandra Appelman - WaarBenJij.nu

Naar huis!

Door: sandraenmark

Blijf op de hoogte en volg Sandra

21 Augustus 2010 | Nepal, Kathmandu

Jaja, vandaag is het dan zover: we gaan naar huis!

Gister samen met 4 anderen van onze groep wat hoogtepunten van Kathmandu bekeken.

We zijn begonnen met de lijkverbranding. Langs een heilige rivier zijn er tempels en betonnen, vierkante plateaus waar mensen hun overleden familieleden kunnen cremeren.
Aan de overkant van de rivier kunnen toeristen dit proces bekijken. Klinkt leguber, maar alles wordt met veel eerbied gedaan. Indrukwekkend om te zien.

Daarna naar Buthnat gereden. Een grote stoepa versierd met ogen. Mooi om te zien.

En daarna naar Durba square, een oud plein waar wel 30 tempels staan.

Allemaal leuk om te zien, maar Kathmandu is zo vreselijk druk. Heel veel mensen, motoren, auto's, riksja's door elkaar. Daarbij zijn de verkopers erg opdringerig, dus je loopt continu de mensen van je af te duwen die je iets willen verkopen. Ik heb gemerkt dat ik toch van wat rustigere stadjes hou (daarom woon ik natuurlijk in Amstelveen en niet in Amsterdam!).

Vandaag om 11.30 vertrekken we naar het vliegveld van Kathmandu, waar we om 14.30 vliegen naar Delhi in India.
Daar komen we om 16.00 aan en pas om 2.00 kunnen we verder vliegen naar Londen Heatrow. Daar komen we rond 6.30 plaatselijke tijd aan, overstappen op het vliegveld naar Schiphol waar we dan rond 11 uur aankomen.
Nog een hele reis voor de boek, maar wonder boven wonder heb ik nog boeken over, dus ik kan me wel vermaken.

Vakantie was super, maar ik vind het heerlijk om weer naar huis te gaan.

Dank voor al jullie reacties!

Groetjes

• 21 Augustus 2010 - 10:42

Johanenfleur:

Wij vonden het heel erg leuk om jlie reis zo te volgen. We komen graag een keer de foto 's bekijken. Maar nu eerst: een heel voorspoedige terugreis gewenst! Tot gauw! JohanenFleur

• 22 Augustus 2010 - 11:38

Miriam:

we hopen dat jullie een goede terugreis hebben gehad! WELKOM THUIS !!
    Rust lekker uit en we spreken jullie...
    Wat een geweldige reis.

• 22 Augustus 2010 - 15:48

Yvonne:

Welkom thuis! Hopelijk een goede reis gehad? Nu uitrusten maar (klinkt raar na zo'n lange vakantie, maar'het vliegen hakt er toch wel in). Leuk om jullie reis mee te lezen!!

• 25 Augustus 2010 - 11:06

Fred:

Hee Sandra, was beetje druk maar toch maar mooi je hele reisverslag gelezen. Wat en indrukwekkkende trip. Wel jammer dat er nog geen foto's zijn. Hoor morgen graag tijdens de lunch van al je verhalen. Bestel maar geen lunch want jij doet al de talking!!
    Chi hao