Wang fort - Reisverslag uit Pingyao, China van Sandra Appelman - WaarBenJij.nu Wang fort - Reisverslag uit Pingyao, China van Sandra Appelman - WaarBenJij.nu

Wang fort

Door: sandraenmark

Blijf op de hoogte en volg Sandra

31 Juli 2010 | China, Pingyao

Vanmorgen om half 9 vertrokken naar het Wang fort, een complex gebouwd in Chinese stijl.
Ooit gebouwd door de familie Wang, een rijke familie te zien aan het interieur van de ruimtes.
De ruimtes zijn niet met elkaar verbonden door gangen, maar je moet telkens via een binnenplaats naar de volgende ruimte lopen.

Daarna teruggereden en een tempel bezocht. Jammer genoeg was dit een "dode" tempel, dus er woonden geen monniken meer. De beelden waren nog steeds mooi, maar bedekt onder een laag stof waardoor je de kleuren niet meer kon zien.

Nu zijn we aan het wachten tot 19.45 wanneer we vertrekken naar de nachttrein die ons in zo'n 10 uur naar Xi'an brengt.

Ik zie een beetje op tegen Xi'an, want daar schijnt het nog warmer te zijn dan hier. Kan dat dan?????

• 31 Juli 2010 - 10:17

Mam En Pap:

Pijn in de kuiten? Volgende keer toch maar een beetje trainen, is de "van Dam tot Dam" geen aanrader? Verder begrijp ik uit jullie verhalen dat het een mooi avontuur is, met heel veel interessante bezienswaardigheden. Hebben jullie ook al heel veel "chinees"gegeten?

• 01 Augustus 2010 - 15:21

RMIJC:

Hoi Sandra en Mark, Leuk om jullie zo te volgen, en dat vanuit Oostenrijk, Faakersee. Ook heel warm maar lekker genieten op de camping. Ook wij gaan een stukje klimmen naar bijna 2000 meter. Natuurlijk met een gondel, dus geen last van de kuitjes. Heel veel plezier met jullie reis.
    groetjes RMIJC

• 02 Augustus 2010 - 19:12

Ria Veerman:

kom op lekker ijswater meenemen of een koude doek uit de vriezer in je nek leggen maar ja dat smelt ook zo meteen weer in ieder geval goed zout eten maar die warmte is vermoeiend en dat is moe worden in de vakantie hebben jullie goed bekeken
    hier alles oke met een lekkere regenbui waar jullie naar smachten veel plezier en liefs ria