Mount Everest - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Sandra Appelman - WaarBenJij.nu Mount Everest - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Sandra Appelman - WaarBenJij.nu

Mount Everest

Door: sandraenmark

Blijf op de hoogte en volg Sandra

19 Augustus 2010 | Nepal, Kathmandu

Dinsdagmorgen vroeg vertrokken naar de Mount Everest. Het was een flink stukje rijden en de laatste 100 km was over een zandweg, geen asfalt.
Omdat het halverwege de middag ging regenen, veranderde de weg in een modderpoel. We hadden echt een top chauffeur, want je voelde af en toe de bus wegslippen, maar hij hield ons veilig op de weg.
Rond 16.00 boven gekomen en toen werd ons bange vermoeden waarheid. Het weer was te slecht om naar het base camp van de Mount Everest te rijden. We konden niet eens de berg zien!
Later op de avond hebben sommige mensen van onze groep een topje van de Mount Everest gezien, maar verder was het dus wel een beetje een teleurstelling. Je verheugt je toch om de hoogste berg van de wereld te zien.

De accomodatie bij de berg was trouwens erbarmelijk! We sliepen in een kamer van vierpersonen met geen wasbak, geen wc, al helemaal geen douche, geen water, geen verwarming. Wel 5 dekens en geloof me: die hadden we ook nodig!
De wc was een hok buiten met 3 gaten, haha, en dat voor dit luxepoppetje!
Ook na 22.30 geen electriciteit, dus met je zaklamp plassen!

Woensdag weer teruggereden en verder gereden richting de grens met Nepal.
Het weer is de laatste dagen wat slechter, waardoor sommige wegen ook slechter worden of wegslaan.
Zo ook gister: langs een afgrond loopt een op zich mooie weg, behalve als het stortregent en wat van die weg is weggevallen! Er waren mensen die eruit wilde (hoe dat dan moest is een raadsel, want de deur zat boven de afgrond!), maar Mark en ik vonden het best stoer.

Vandaag weer een hele dag gereden en net om half 3 (4 uur later dan in Nederland) aangekomen in Kathmandu, de hoofdstad van Nepal.
Echt een heel ander land dan China, veel kleuriger, rumoeriger en veel losser.

En: we zitten in een prachtig hotel, met zwembad! Eindelijk kan ik mijn badpak gebruiken!

• 19 Augustus 2010 - 11:45

Pap En Mam:

jammer dat jullie de mount everest niet hebben gezien.
    en nu de laatste dagen in nepal(tussen haakjes, sandra zeg jij maar niets over uitstappen bij afgronden want volgens mij wilde jij uit een vliegend vliegtuig stappen !!!!)
    geniet nog maar even de laatste paar dagen.

• 19 Augustus 2010 - 12:06

Sylvia:

Hé San,

Leuk zeg al die reisverslagen. Jij maakt nog eens wat mee, dan is Kroatië wel een heel burgerlijke bestemming... Ik begrijp trouwens heel goed dat je soms moeite hebt met de accomodatie (ik ben zelf ook een luxepoppetje). Maar wat een fantastische reis zijn jullie aan het maken. Heel veel plezier nog de laatste dagen!

• 20 Augustus 2010 - 08:13

Marjolein:

nu alles gelezen...wat een wereldreis! Geweldig!!! dat is andere koek dan zeeland!! veel plezier nog even xxx m

• 20 Augustus 2010 - 18:43

Martina:

Wat een belevenissen zeg!!! Dikke kus uit ons platte kikkerlandje met nu 22 graden!!