Internet - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Sandra Appelman - WaarBenJij.nu Internet - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Sandra Appelman - WaarBenJij.nu

Internet

Door: sandraenmark

Blijf op de hoogte en volg Sandra

17 Augustus 2011 | Indonesië, Ubud

Nou, lekker weblog hou ik bij zeg!
Gewoon ruim een week nergens internet te vinden!
En gister wel een internetcafe, maar net toen ik achter de computer zat, viel de stroom uit!!!
Aangezien ik heel lang niet heb kunnen schrijven, vertel ik nu een paar hoogtepunten van onze reis.

Met een hele mooie boot zijn we gevaren naar Rinca waar we een wandeling door een natuurpark hebben ondernomen om het doel van mijn reis te zien: de komodoveraan. En ja hoor, halverwege onze wandeling kwam er een grote aangewandeld die op 1 meter afstand van ons langs wandelde. Zo gaaf!
Een nachtje op de boot doorgebracht, wat heel bijzonder was, echt vrij voelde je je daardoor.
De volgende ochtend op Komodo-eiland rondgewandeld en wederom een komodovaraan gezien alsook herten en buffels.

De boot bracht ons naar het eiland Sumbawa. Dit eiland viel ons een beetje tegen, dat kwam ook mede doordat we veel gereisd hebben over dit eiland. De wegen zijn niet zo goed, waardoor we hele stukken over een hobbelige weg moesten rijden. Doordat het ook erg droog was, was de natuur ook een stuk minder mooi. Wel langs de weg apen gezien die we een beetje konden lokken met nootjes. Grappig.

Met een ferry naar Lombok gevaren, wat toch een heel ander eiland is. Erg groen, maar de mensen zijn ook erg anders. De kinderen begroeten je met: Hello for pen? No pen, than book? Terwijl op de eerdere eilanden de mensen heel vriendelijk waren, maar helemaal niets aan je vroegen.
Een prachtige rondwandeling gemaakt over de sawa's, de rijstvelden. Echt hele mooie uitzichten. Verder een weversdorpje bezocht (uiteraard een mooie sjaal gekocht) en een pottenbakkersdorp. Leuk om te zien.

Op Lombok woont onze gids en bij hem hebben we ook gelunched. Leuk hoor om zijn gezin te zien, heel gastvrij en vreselijk lekker gegeten.

Van Lombok naar Gili Air gevaren en dat was een echt cultuurshock. Het leek net op een strandboulevard in Nederland. Allemaal barretjes en restaurantjes en heel veel toeristen. Een erg mooi hotel met zwembad, waar we heerlijk van genoten hebben.

Gister vanaf Gili Air een snorkelsafari gemaakt. Tijdens deze trip hebben we zeeschildpadden van een meter afstand gezien. Zo mooi! Het snorkelen is ons erg goed bevallen, onze snorkel deed het goed!

Vandaag met een speedboot van Gili Air naar Bali gevaren. De zee was niet erg rustig, dus het werd een heftige overtocht van 2 uur. Verschillende mensen op de boot hadden kotszakjes nodig!!

Nu zitten we in Ubud (jou wel bekend Franka!) waar we net 2 uur geleden zijn aangekomen.

Over Ubud vertel ik de volgende keer meer!

• 17 Augustus 2011 - 10:51

Nanda:

Leuk, eindelijk weer een teken van leven!: ) Klinkt goed allemaal, blijven jullie? Het huisje bevalt ons wel; ) X

• 17 Augustus 2011 - 10:52

Ryneira:

Klinkt goed allemaal! Bteer dan hier, achter je bureau, waar internet het altijd doet :-)

• 17 Augustus 2011 - 14:01

Rob & Niek:

Hallo lieverd,
    Wat heerlijk om weer van jullie te horen. Begon me toch een beetje zorgen te maken. Ik heb even een google losgelaten op zo'n komodoveraan, maar wat een ontzettend eng beest. En dan zo dichtbij. Je bent een kanjer hoor! Ben zo benieuwd naar jullie foto's. Kijk nu alweer uit naar het verslag over Ubud! Have fun.

Liefs, Rob & Niek

• 18 Augustus 2011 - 12:57

Mam:

Hallo Sandra en Mark,

Blij weer even van jullie te horen.
    Inmiddels hebben jullie weer heel wat beleefd.
    Jullie komen wel van het een in het ander terecht.
    Veel plezier nog deze laatste dagen.

Groet Mam