Aberdeen - Reisverslag uit Inverness, Verenigd Koninkrijk van Sandra Appelman - WaarBenJij.nu Aberdeen - Reisverslag uit Inverness, Verenigd Koninkrijk van Sandra Appelman - WaarBenJij.nu

Aberdeen

Blijf op de hoogte en volg Sandra

03 Augustus 2013 | Verenigd Koninkrijk, Inverness

Woensdag Aberdeen bekeken, maar daar waren we gauw klaar mee! Vrij weinig toeristische attracties. Voor 's middags hadden we een rondleiding door de stad geboekt, maar wat moet je doen tot die tijd? Shoppen natuurlijk!
Wij dachten dat de rondleiding wandelend zou zijn, maar het bleek met de bus te zijn. Bijna busje gemist...
Rondleiding was erg leuk en vooral King's college, de universiteit, was oud en mooi.
De volgende dag zouden we gaan pitch & putten, maar toen we wakker werden, was er regen. Dan maar naar het Gordon's Highlander museum, een museum over Schotse strijdkrachten. Leuk museum met als vrijwillegers oude mannetjes die zelf in het leger hadden gezeten en in de tearoom oude vrouwtjes (nee mam, echt wel 25 jaar ouder danjou) die de bestellingen deden. De rest van de dag uitgerust en boekje gelezen.
Vrijdag weer verhuisdag! Eerst een stukje gerden naar de Glenfiddich whisky stokerij. Een rondleiding gehad en natuurlijk even geproefd. Sorry, maar het blijft niet lekker!
Cawdor castle en Fort George bezocht en toen naar ons hotel met uitzicht op Loch Ness. Het hotel is schoon, maar redelijk ouderwets: groene vloerbedekking, bruine kasten, geur van mottenballen op de gang, maar de kamer is ruim en heeft uitzicht op het Loch.
Het weer is best goed hoor, af en toe regenbuien, maar verder zon en tegen de 20 graden.
Pap, fietsen zou ik hier niet aanraden. Niet alleen is het hier berg op en berg af, er zijn ook geen fietspaden. Met de motor kan weer wel. haha!

• 03 Augustus 2013 - 12:07

Franka:

En... hebben jullie 'lochie' nog gezien? Jullie hadden genoeg tijd om hem te spotten, aangezien je een hotelkamer had met uitzicht op het meer!
    En nu zie ik dat jullie in Inverness zijn. Ik herinner me dat als een schattig en gezellig stadje. Mooi met de uitzicht op de Highlands (toen wij er waren in maart waren de toppen daarvan besneeuwd). En natuurlijk al die winkeltjes / musea gericht op de Schotse quilts!
    Veel plezier in Inverness!