Fort William en Glasgow - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Sandra Appelman - WaarBenJij.nu Fort William en Glasgow - Reisverslag uit Glasgow, Verenigd Koninkrijk van Sandra Appelman - WaarBenJij.nu

Fort William en Glasgow

Blijf op de hoogte en volg Sandra

12 Augustus 2013 | Verenigd Koninkrijk, Glasgow

Vrijdagmorgen heerlijk uitgeslapen en rustig aangedaan. Rond 11.30 naar het haventje van Elgol gedaan om onze boottocht te gaan doen. Bij de haven aangekomen bleek dat de zee te ruig was en dat de boottocht zoals we hadden geboekt niet doorging. Wel was er een mogelijkheid om deze zaterdagochtend te doen. Wij dat aanbod aangenomen en weer naar boven geklommen (de haven ligt een stuk lager dan de B&B). De auto gepakt en een stuk over Isle of Skye gereden. Erg mooie rotsen, kliffen, vergezichten en kronkelende weggetjes hier. 's Avonds in het enigste restaurant van Elgol gegeten, erg lekker.
Zaterdagochtend op tijd opgestaan, want om 9.00 ging onze boot. Een erg mooie boottocht, maar wel koud! Voor Isle of Skye liggen een paar eilandjes met een aantal bewoners. Wij hebben een van die eilandjes bezocht en om een paar andere heen gevaren. Nog even getwijfeld, want op een van die eilandjes, Canna, zoeken ze nog twee mensen om de tearoom te runnen, dus Nan: laat maar weten of je intresse hebt!!!!
Na de boottocht via een kasteel naar onze B&B in Fort William gereden. Weer een erg mooie en schone B&B getroffen.
Zondag stond de treinreis tussen Fort William en Mallaig op het programma, de Harry Potter trein met de brug die ook voorkomt in de films. Het was een leuke trip om te doen, alhoewel Mallaig niet heel veel voorstelt.
En vandaag was het dan tijd voor onze laatste stop: Glasgow!
Vanmiddag natuurlijk gelijk de hop on hop off bus gedaan en poehe, wat een mooie en leuke stad is Glasgow! Eigenlijk hebben we veel te weinig tijd voor deze stad, toch even een inschattingsfoutje van mij!
Morgen schijnt het een mooie dag te worden, dus we kunnen de hele dag op stap. De laatste dagen was het behoorlijk koud, hooguit 18 graden, dus we hebben nog wel wat zon nodig!

• 13 Augustus 2013 - 09:41

Nanda:

Jaaa, dat lijkt me wel wat! Hoewel, die kou vind ik wel iets minder... lekker genieten nog die laatste dagen. Kuskus!

• 13 Augustus 2013 - 19:47

Peter:

En kwam je Magna Carta nog tegen bij de Isle of Skye?
    Doet de auto het nu verder goed?

Veel plezier nog komende dagen.
    Groet
    Pap