Orkney eilanden - Reisverslag uit Orkney, Verenigd Koninkrijk van Sandra Appelman - WaarBenJij.nu Orkney eilanden - Reisverslag uit Orkney, Verenigd Koninkrijk van Sandra Appelman - WaarBenJij.nu

Orkney eilanden

Blijf op de hoogte en volg Sandra

06 Augustus 2013 | Verenigd Koninkrijk, Orkney

Gisteren op tijd bij Inverness weggereden om de ferrie naar de Orkneys te halen. Het was nog een flink stuk rijden, maar ruim op tijd waren we bij Gills Bay. Gelukkug stonden we op de reserveringslijst, dus we mochten de ferrie op.
In een uurtje arriveerden we in St Margerets Bay op de Orkney eilanden. Gelijk naar het zuiden gereden om de eilanden te verkennen. Erg groennhier, veel schapen en koeien, weinig verkeer, heuvelachtig.
We kwamen langs de Tombe of the Eagles, welke we gelijk bekeken hebben. Op Orkney zijn er allerlei opgravingen gedaan waaruit blijkt dat er al mensen leefden rond 2750 voor Christus. In deze tombe waren een hoop menselijke botten gevonden. Interessant om te zien.
De b&b was wat minder mooi als ik had gedacht, maar een warm welkom en alles was schoon.
Vanmorgen na het heerlijke ontbijt nog meer opgravingen bezocht en een stenencirkel, zoals Stonehenge. Mark vindt het weinig interessant, maar ik vind het erg leuk om te zien hoe men toen leefden.
's Middags Kirkwall bezocht, de grootste stad op de Orkneys. Een mooie oude kerk gezien en natuurlijk nog even geshopt!
Moe maar voldaan teruggekeerd in de b&b.
Morgen een erg lange reisdag naar de Isle of Skye.

• 07 Augustus 2013 - 19:06

Peter:

zet je de CD van Magna Carta nog op?
    Isle of Skye is ook een liedje van hu.

Groetjes
    Pap