Kastelen en Aberdeen - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Sandra Appelman - WaarBenJij.nu Kastelen en Aberdeen - Reisverslag uit Aberdeen, Verenigd Koninkrijk van Sandra Appelman - WaarBenJij.nu

Kastelen en Aberdeen

Blijf op de hoogte en volg Sandra

31 Juli 2013 | Verenigd Koninkrijk, Aberdeen

Maandag was het tijd voor Edinburgh Castle. Ondanks dat het maandag was, waren er vee toeristen, maar Edinburgh Castle was groot genoeg om die allemaal te herbergen. We hebben een tour met een gids gedaan, wat handig was omdat je het kasteel dan op een makkelijkere manier leert kennen dan met een audio tour.
Daarna de Royal Mile afgelopen. Dit is de straat tussen het kasteel en Holyrood Palace.
Edinburgh is een echt shop paradijs, dus nog even veel winkeltjes bekeken. We hebben een nieuw soort souenier gevonden: theedoeken. Elk attractie heeft zijn eigen theedoek, dus die nemen we mee.
Dinsdag namen we afscheid van Edinburgh en gingen we op weg naar Aberdeen.
Schotland is echt een prachtig land, jammer dat het weer weinig meewerkt. Maandag heeft het de hele middag geregend en ook vandaag dinsdag, heeft het regelmatig gespat.
We stopten bij Falkirk om het Wheel te bekijken. Met dit gevaarte kunnen boten worden overgezet van een hoger gelegen kanaal naar een lager gelegen kanaal. Een soort sluis dus, maar dan ingewikkelder!
Op naar het vlakbij gelegen Stirling kasteel. Wat een leuk kasteel is dat zeg. Het is gebouwd om te pronken en dat kun je ook daadwerkelijk zien. Edinburgh castle is echt een verdedigingsbolwerk, Stirling castle is een lieflijk complex om in te wonen.
Onze laatste stop was Aberdeen, wat we de komende dagen gaan bezoeken.

• 01 Augustus 2013 - 19:57

Mam:

Hallo, lees net jullie verslagen.
    Jammer dat het weer niet echt meewerkt (jullie kunnen met plezier een paar graden van hier krijgen hoor).

Jullie zien wel prachtige dingen begrijp ik.
    Iedereen die ik er over hoor zegt ook dat het een geweldig mooi land is.

Ik las dat jullie theedoeken als souvenier gaan meenemen!!!! Wat moet dat nou als jullie straks een afwasmachine hebben?

Veel plezier verder, morgen volgende plek zie ik op het verslag.

Groet

• 01 Augustus 2013 - 20:13

Peter:

Mam vertelde daarnet dat Aberdeen wat tegenviel?
    Verder lijkt me Schotland een prachtig mooi "oud" land,
    waar veel te zien is.
    Is het wat voor ons voor een fietsvakantie?
    Goede reis verder, met hopelijk een zonnetje.

grotjes
    P

• 01 Augustus 2013 - 21:33

Johan:

Ik beleef onze Schotlandreis opnieuw met jullie mooie verhalen. Het is daar idd prachtig met die ruige natuur. Hopelijk krijgen jullie een beetje van ons weer mee; dat maakt het er nog prettiger op.

Groeten,
    Johan