Hop on hop off - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Sandra Appelman - WaarBenJij.nu Hop on hop off - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Sandra Appelman - WaarBenJij.nu

Hop on hop off

Blijf op de hoogte en volg Sandra

28 Juli 2013 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Gisterochtend onze ontdekkingstocht van Edinburgh begonnen zoals we altijd doen: met de hoo on hop off bus. Er zijn 5 verschillende routes door Edinburgh en gisteren hebben we er 3 gedaan. Edinburgh is een rommelige stad. Mooie gebouwen en straatjes, maar ook hele lelijke gebouwen tussen al die mooie. Uiteraard is het kasteel bijzonder indrukwekkend met naast het kasteel een tijdelijke megastadion voor de taptoe over een paar dagen (pap en mam: hier helemaal uitverkocht, je kunt al kaartjes voor volgend jaar kopen!). Verder hebben we gisteren de Brittannia bekeken, het laatste schip van de koningin wat in 1997 uit de vaart is genomen.
s'Avonds traditioneel in het Hard Rock Cafe gegeten.
Vanmorgen werden we wakker met regen, dus ik kon mijn regenjas uit de tas pakken.
Met de bus naar Holyrood Palace, paleis van de koningin in Edinburgh. Mooi, oud paleis, waar de koninklijke familie ook nog regelmatig verblijft. Daarna een kerstwinkel bezocht en leuke "ballen" gekocht.
Nog even geshopt en weer terug naar de bb om uit te rusten!

• 29 Juli 2013 - 09:13

Johan:

Wat leuk dat jullie in Edinburgh zijn. Een paar maanden geleden waren wij daar ook en daar hebben wij zeer prettige herinneringen aan. Eerder schreef je dat jullie nog niet de echte golfbaan hebben gevonden. Ik betwijfel of ze in Schotland het fenomeen picht&putt kenne. Als jullie dit willen gewoon naar een golfbaan gaan en daar een paar holes spelen. Veel plezier nog in het prachtige Schotland.